‘Op de middelbare school twijfelde ik wel een beetje over de richting die ik zou kiezen. Maar één ding was altijd wel duidelijk: ik vind het leuk om mensen te helpen.’ Dat zegt Maikel van Empel, 27 jaar én sinds 1 september jl. de nieuwe collega verkoop binnendienst bij BMP Nederland. ‘Uiteindelijk heb ik voor de marketinghoek gekozen, maar daar bleek niet mijn echte passie te liggen. Via wat omzwervingen kwam ik bij mijn vorige werkgever terecht. Daar ben ik van de 5 jaar dat ik er werkte, ongeveer 2 jaar lang aan de saleskant actief geweest. En dat beviel me op zich prima, maar toen ik de vacature van BMP High Speed Doorsvoorbij zag komen was ik pas écht verkocht.’
‘Wat ik leuk vind aan deze functie is de afwisseling. Al ging het niet meteen van een leien dakje’, lacht Maikel. ‘Want na 1,5 dag voor BMP gewerkt te hebben, testte mijn vriendin positief op corona. Dat betekende dat ik vanuit huis ingewerkt moest worden. Toen ik weer uit quarantaine mocht testte ik zélf positief. Dat krijg je toch niet bedacht? Maar gelukkig heb ik, mede dankzij de begeleiding van Marc, thuis ook gewoon mijn werk kunnen doen.’
Dit kun je verwachten van Maikel
‘Wanneer mensen me aan de telefoon krijgen dan weet ik nu in het begin vast niet direct overal het juiste antwoord op. Maar ik ben wel een type dat alles navraagt en doorgaat tot ik precies weet hoe het zit. Ik wil graag nieuwe dingen leren en daarnaast wil ik dat de antwoorden die ik geef kloppen; ik weet graag tot in detail waar ik het over heb. Wanneer iemand bijvoorbeeld aan me vraagt waarom ik voor een bepaalde type frame of deurblad kies, dan wil ik het waaróm achter de keuze weten. Dat is soms overigens wel een uitdaging, want ik wil alles het liefst zo snel mogelijk kunnen. Zo heb ik als hobby bijvoorbeeld hardlopen en ook dan wil ik zo snel mogelijk resultaat zien door een bepaalde afstand in een bepaalde tijd te kunnen lopen. Bovendien ben ik niet iemand die afhankelijk wil zijn van andere collega’s en het daarom soms lastig vindt om vaak om hulp te vragen.
Maar ik merk dat de collega’s binnen dit bedrijf erg behulpzaam zijn en graag uitleg willen geven wanneer nodig. De sfeer hier is heel goed en we doen het echt samen’, aldus Maikel.
Zó ziet Maikels’ dag eruit
‘Geen dag is hetzelfde en dat maakt het werk ook zo leuk, die afwisseling. In de ochtend ben ik in eerste instantie veel bezig met het afhandelen van e-mails, waarbij we steeds prioriteren wat het eerst afgehandeld moet worden. Daarnaast gaat de telefoon regelmatig. Ook ben ik nogal eens met mijn ervaren collega Erwin op pad. Dat is erg leuk, omdat we op locatie storingen oplossen waarbij ik veel praktische aspecten voorbij zie komen. En dat is heel leerzaam.’
De tip van Maikel
‘Ik merk dat er best nog wat vragen komen, via e-mail of telefoon, over de deuren zelf. Dat mag altijd, graag zelfs. Maar voor de dealers is het misschien fijn om te weten dat ook op onze website veel handleidingen van onze deuren terug te vinden zijn. Soms geeft dat nét wat sneller antwoord op een vraag.’
Over slagroomtaarten en ontwikkeling
‘Wat me, tot slot, ook opvalt is de aandacht die er binnen dit bedrijf is voor het individu. Er wordt gekeken naar hoe je in je vel zit en er is veel aandacht voor zowel ontwikkeling op persoonlijk vlak als op opleidingsgebied. Het is dus niet zo gek dat ik me als een vis in het water voel hier. Door de relaxte sfeer die er hangt ben je ook niet bang om fouten te maken. Al hoop ik niet dat ik straks een slagroomtaart laat vallen, als ik meega om ze bij de klanten te bezorgen. Want die traditie houd ik graag mee in ere. Als dat met het oog op de nieuwe corona-ontwikkelingen mogelijk is. Al krijgen onze klanten hoe dan ook een taart, dat weet ik wél zeker’, besluit Maikel.
- Erwin van Horssen
- Snelroldeur specialist
- +31 (0)642 71 23 92